283 week 13 2017

Zoals vorige blog al gemeld ben ik begonnen aan het trommeltje met spuitwerk voor de gezamelijke fictieve firma Vof De Kist. Ben al wel een paar uurtjes aan het spuiten geweest. Gelukkig had ik toevallig enkele dagen vrij en was het ook nog schitterend weer om het te doen. Eigenlijk veel te mooi om binnen bezig te zijn maar dat terzijde. Het zijn zeven opleggers en drie auto’s waarbij de Volvo met oplegger weer in omgekeerde kleurstelling is net als zijn voorganger. Dus oranje metallic chassis en blauwe cabine ooit verzonnen toen er Geest containers in model kwamen en wat contrast te creëren met de oplegger onder de container. Deze zal de Ghostliner III worden de vorige was zelfs nog een FH2. Ghostliner IV zal tzt wel een nieuwe Scania R worden alhoewel Geest natuurlijk redelijk van de markt is en opgegaan in Samskip Coolboxx. Misschien iets om nog even over na te denken voor het zover is.

Zo zijn er binnen deze firma wel meer auto’s in een afwijkende kleur gewoon omdat het kan. In de regio Rotterdam heeft er een donkerblauw metallic Actros LH gereden met NYK reclame ook die is in de firma te vinden. Zo wil ik eigenlijk ook nog steeds een zwarte auto maken met gouden of gele MSC belettering maar het is nog niet gelukt om dit zo klein en strak uit de printer te krijgen. Met deze lichting komt ook de eerste nieuwe Next Generation Scania waarbij de ruitpartij gespoten is in de kleur van de auto. Ben er alleen op dit moment van schrijven nog niet over uit welke versie van de griffioen ik voor op de zijkant zal printen. Wordt het de oude versie omdat dat voorheen min of meer standaard was of neem ik die van de Silver Griffin zoals op de voorlaatste auto. Ook het tekenwerk voor de decals heeft nog wel een paar uurtjes in beslag genomen. Daarna neemt natuurlijk ook het aanbrengen van de decals nog wel een avondje of twee in beslag waarna er weer een laag blanke lak overheen moet om ze in te sealen. Dus foto’s van de complete voertuigen laten nog even op zich wachten.

Nu ik zo met deze bezig ben wordt ik er aan herinnert dat er nog veel meer spuitwerk ligt van modellen die bijna af zijn doordat er in het verleden wat aan zin heeft ontbroken of iets mis is gegaan waardoor het nooit afgewerkt is. Zal eens kijken of ik daar met dezelfde zin aan kan doorgaan. De Andorietgrijze MB Actros Gigaspace sleepas met de 3D geprinte spatborden heb ik ook afgwerkt en de cabine van de Antos M die in het lichtblauw metallic moest van de bulkserie heb ik ook nog kunnen spuiten en monteren. Weer 2 projectjes die naar de rechtmatige eigenaar kunnen en van de werktafel af zijn.

Om even terug te komen op het vorige blog met de bijzondere oplegger na wat uren speurwerk kom ik op een aantal van 15 stuks wat Herpa hiermee gemaakt heeft sinds de introductie in 2011/12. Dit heeft ook opgeleverd dat het een Krone Eco Liner zou moeten voorstellen. Echter bij zoeken op deze naam levert dat alleen plaatjes op van schuifzeilopleggers met het Easytarp systeem op. Hier ligt misschien ook het feit dat die naam nergens genoemd wordt en dat er geen modellen van zijn met Krone opdruk tenslotte verschijnen er regelmatig modellen met Krone reclame.

Tijdens het fiets/fotorondje stond er deze keer weer eens wat nieuws buiten bij de Volvo dealer in de vorm van een voorloopas trekker Renault T voor FTT en een strakke FH4 bakwagen voor Nestaan echter nog zonder de zeilen er in. Bij de Benz een 2de Arocs S 1830 4×4 chassis voor de Sligro strand distributie. Op zondag wezen kijken bij de verplaatsing van de schoorsteen op het Philips terrein. Hiervoor werden SPMT’s van Mammoet ingezet.

Tot zover het blog van deze week.

Leave a comment