Blog 437 van week 14 van 2020

Van de week best wel aardig wat gedaan mede door de Corona vaak vroeger en dus meer thuis mede door het ontbreken van files. Nog niet zo ver dat ik al een hele foto reportage kan laten zien. Waren maar kleine stapjes die ik heb kunnen maken. Vooral ook tijdrovende.
Decals getekend , geprint en aangebracht waar mogelijk maar dat heeft tussendoor allemaal droogtijd nodig en moet na het drogen dan weer in de blanke lak. Allemaal op voorwaarde dat het in één keer lukt natuurlijk. Maar ben momenteel met zoveel te gelijk bezig dat ook dat de boel een beetje ophoudt. Proberen om diverse doosjes waar projecten inzitten eens af te maken. Of om deels afgebouwde trucks eens verder af te werken. Heel vaak gebeurd het dat ik wel ergens aan begin maar de ambitie op een bepaald punt strandt om het ook af te bouwen. Menigmaal omdat er alweer wat leukers te binnen is geschoten en dat dan voorrang krijgt.

Vroeg ik vorige week nog naar het Panalon logo zag ik van de week in mijn ooghoek een Swap container op een parking staan alleen was het toen al te laat en was ik er voorbij. Had ik het mooi zelf dusdanig op de foto kunnen zetten dat ik ook daar een decal van had kunnen maken. Maar even in de gaten houden dan als die ook hier per vrachtwagen over de weg gaan.

De decals voor de Iveco / Pegaso zijn niet helemaal naar mijn zin dus het is beter dat ik die overnieuw maak. Nu ben ik nog op het punt dat het kan zit ook nog wat kleurverschil tussen de diverse delen van de auto. Dus beter nu stoppen en opnieuw beginnen als straks een auto in de vitrine hebben staan waar kleine voor mij zichtbare foutjes in zitten waar ik mij voor altijd aan zal blijven storen. Vaak ook een reden dat projectjes stranden en in een doos belanden. Omdat het resultaat niet goed genoeg is naar mijn zin en de zin ontbreekt om er nog wat aan te doen op dat moment. Nu is tegenzin ook zin maar daar komt het niet mee tot een goed einde.

Ander project wat er al enige tijd ligt is de Scania G BP tankwagen met voorloopas besluit van de week gevallen om hem toch maar als BP zo te laten dus met een RHD interieur voorzien en ruitenwissers omgezet , stoepspiegel aan de andere deur gemonteerd originele gat dichtgemaakt. Logo’s had ik even van de week meegeprint evenals een Engels kenteken wat toepasselijk G 410 BP is geworden. Helaas brak tijdens de laatste fase het in elkaar zetten een van de fenders af. Maar nu geen zin om opnieuw te beginnen en hier een nieuwe voor te maken.

Om even bij de tankwagens te blijven vanaf het begin dat de Scania met Shell oplegger uitkwam ligt deze al te wachten op een make over. Ik vind de kleur geel te flets dus deze van de week eens overgespoten. Eerste poging was te donker, oude bus verf, dus daarna opnieuw kaal gemaakt en dezelfde kleur uit een nieuwere bus genomen. Is wel beter maar benaderd denk ik niet de eerder gebruikte kleur van vorige auto’s. Het overspuiten vond ik noodzakelijk omdat het geel ook tot aan de bovenzijde van de grille moet zitten alhoewel denk ik ook niet iedere vervoerder zich aan de huisstijl zal houden en doet wat hij zelf mooi vindt. Wat in model soms natuurlijk makkelijker is. Er moet straks ook nog een rode band op komen. Ook heb ik het trekkerchassis van 4×2 naar een 6×2 met voorloopas omgewisseld. Na het mengen van een geschiktere kleur grijs als dat ik had staan ook dit over gespoten. Heb nog steeds het idee om ook de oplegger aan te pakken maar dat houdt mij tegen na diverse mislukte pogingen jaren terug. Seperaat heb ik meteen maar een Volvo FH4 met plat dak in dezelfde kleurstelling gespoten. Maar dat alles ligt ten tijde van dit schrijven en publiceren nog te drogen in het zonnetje.

Zoals gezegd best wel aardig wat gedaan in de afgelopen week maar niet dat dit tot een fotomoment is gekomen om het vast te leggen.
Ook tijdens het fiets/fotorondje geen dingen om hier te laten zien op de foto gezet.
Ik laat het hierbij voor dit blog en tot een volgende keer.

Leave a comment