Blog 321 van week 51 van 2017

Hallo allemaal iedereen een fijne kerst gewenst op deze eerste kerstdag. Omdat ik van de week weer nagenoeg niets heb kunnen doen aan de hobby was er ook geen aanleiding om dit blog te schrijven.

Had vorig weekend nog een mal gemaakt om te kijken of de achterspatborden van de Renault T trekker van Eligor bruikbaar zijn om op een chassis van een Herpa te gebruiken. Het resultaat is te zien op de foto heb voor de bevestiging even gebruikt gemaakt van stukjes as van Herpa omdat ik zo snel geen rond plastic staaf kon vinden van dezelfde diameter. Moet nu nog wel bedenken van wat ik er dan mee wil maken maar er zal vast nog wel weer een idee naar voren komen voor een te maken Volvo FH voor een Renault T heb ik nog wel een idee van de week voor het werk weer bij GCA geweest op Moerdijk. Aangezien ik ook wel iets heb met containers zal die versie er wel een keer komen. Weet alleen niet of ik dat dan met een Eligor zal doen of met de Resin versie van Fokko. Het nadeel wat ik heb met resin is dat het vaak bij aanschaffen blijft en het nooit in elkaar gezet wordt. Er liggen tenminste nog meer resin cabines die nooit het eindstadium hebben bereikt om tot een compleet showbaar model te worden afgebouwd.

Gisteren kwam maat Jan nog om zijn 1 op 24 model onder andere af te halen en bracht daarbij gelijk de losse cabines van de Next Generation Scania’s mee zonder spoiler. Daarvan heb ik er even van elk een exemplaar in elkaar gezet en op de foto vastgelegd. Wat opviel is dat ze geen van allen de zonneklep hebben. Wat ik ook vreemd vond en misschien exemplarisch is dat er bij 1 versie geen bedrukte grille in zat hierdoor “kijkt” zij wat streng op de foto. Weet nog niet precies wat ik er mee wil bouwen op 1 na dus voorlopig gaan ze de voorraad in. Er ligt nog zoveel op de werktafel wat eigenlijk eerst eens afgebouwd dient te worden. Moet eens nadenken en bekijken of ik er eenvoudig een G of P versie van zou kunnen bouwen. Maar dan moet ik toch de foto’s er eens naast houden om het goed te vergelijken waar er dan zaagsnede’s gemaakt moeten of kunnen worden. Wat dat betreft is het met de huidige ruitpartij wel lastiger om te doen. Deze heb ik bij het in elkaar zetten van de cabines eerst even behandeld met een vijl aan de achterzijde en achter de zijruit zodat de passing iets soepeler wordt. Ook al heeft een kennis al een keer een exemplaar ingekort maar viel dat niet op doordat er een decal over de zaag annex snijnaad liep. Heb de foto er nog even een keer bijgezet in de galerij.

Tijdens het zaterdagse fiets/ foto rondje stond de Scania G280 nu met Chereau koellaadbak buiten bij Hertoghs klaar om opgehaald te worden door de klant. Apart vond ik dat er twee zwaailichten op de cabine zitten maar zal ongetwijfeld een reden hebben. Daarnaast stond bij de buren nog wel een Pacton container oplegger met een aparte asopstelling die ik volgens mij nog niet eerder heb gezien bij een niet deelbare oplegger. Tot zover het blog van afgelopen week en tot de volgende maar weer.

Leave a comment