Blog 377 van week 6 van 2019

Na en tijdens het vorige blog mij bezig gehouden wat ik nu van die Walthers container moest maken. Ik kon mij dat niet meer herinneren al die tijd en het hield mij toch bezig. Nu was ik op zoek naar bepaalde foto’s die ik in het verleden gebruikt had en zodoende kwam ik ook bij wat blogverhalen uit waar ik mij toen mee bezig hield. Zo voerde de zoektocht terug naar blog 259 en 263 van 2016 waar ik aandacht heb besteed aan de VOTG containerauto’s die Herpa heeft uitgebracht. Ook had ik al naar de tekeningen gezocht omdat ik wist dat ik dat logo vernieuwd en opnieuw getekend had voor de Volvo FH4 alleen had ik dat niet correct opgeslagen zodat ik ook daar naar moest zoeken om die terug te vinden. Was ook in de veronderstelling dat ik de complete tekening voor de 22K2 container al gemaakt had. Dit omdat ik ook al wat foto’s had gedownload van het net van voorbeelden ervan maar heb nu gezien dat ik nog een paar foto’s mis om hem helemaal correct na te maken. Onder andere de voor en achterkant.

Van de week niet zo heel veel gedaan aan bouwen aan modellen maar even bezig gehouden met een stukje presentatie voor de komende Modelbouwshow. Ook wat betreft de voorselectie met welke modellen ik mee wil nemen en of daar nog aan gerepareerd dient te worden. Er lagen onder andere wat spiegels af.

Daarnaast nog steeds achter de schermen bezig met The King of the Load Scania alleen dan natuurlijk op basis van de huidige Next Generation en niet met de vorige Streamline als de voorbeelden die ik heb. Twijfel nog wat ik met de hoogte zal doen want er geldt voor deze voertuigen in Finland een beperking tot 4,4 meter. Daar zit het model net onder dus doe ik daar wat aan of laat ik het zo bij de aanhanger zou ik eventueel het dak iets kunnen lichten en er een stripje tussen maken. Voor de bakwagen is dat lastiger want die heb ik ook nog niet maar daar zal ongetwijfeld een volume bak op zitten waarbij dat niet gaat op die manier. Maar op de foto’s is duidelijk te zien dat beide kan. Ook zijn beide auto’s voorzien denk ik van een hefdak en Walkingfloor vloeren als ik het goed interpreteer zullen waarschijnlijk houtsnippers rijden.

Tekening van de introductie modellen is zover klaar. Ander puntje is wat voor kleur ik hem wil maken ik dacht zelf aan rood metallic maar ik heb eigenlijk alleen de Red Passion kleur en niet de standaard rood metallic zoals de R650 V8 is in het PC doosje. Een van de originele is zwart maar dat is beslist niet mijn keus. De echte in Red Passion rood daar zijn ook de bakken en de zijbekleding in het rood en dat vind ik iets teveel van het goede bovendien is het een lastige kleur om te spuiten. En zoals gezegd mijn model heeft / krijgt een koelopbouw alhoewel ik de koelmotor ook kan demonteren en de gaatjes dicht kan maken zal toch ook de bakken moeten spuiten want anders hecht de decal niet. Al zou ik ook nog eerder gebouwde bakken kunnen gebruiken. Om het goed te doen zou ik zo wie zo een nieuwe dolly moeten bouwen die van Herpa voldoet niet echt en er moet dubbellucht onder wat eigenlijk onder de getoonde trailers ook zit.

Voor de rest heb ik weinig gedaan ook omdat de zin ontbrak om wat te doen. Het fiets rondje was alleen een fietsrondje ondanks de storm geen foto geschoten. Tot een volgende keer maar weer.

Leave a comment