Blog 374 van week 3 van 2019

En weer al een week voorbij. Van de week weer niet zo heel veel werk verzet. De beletterde busjes in de blanke lak gezet en daarna gemonteerd. De opnieuw gemaakte JCB servicebus en de Sprinter van de Taxibedrijf De Groen al heb ik daar voor de streep in het groen gekozen en niet voor het grijs zoals bij het voorbeeld. Ook de VW Crafter van Zuidwest Logistiek heeft belettering gekregen mede dankzij een mede modelbouwer die bij de betreffende firma werkt als vrachtwagen chauffeur. Altijd aangenaam om de originele tekening als bestand te ontvangen beter en makkelijker kan je het niet krijgen. Meestal worden dat soort tekeningen door beletteraars niet gegeven en houden ze het angstvallig achter in verband met concurrentie. Weer een stukje verder gegaan met de oplegger voor achter de Scania P in mijn eigen kleuren. Beetje aan het puzzelen om er een vloertje in te leggen. Spatschermen aan gemaakt nu bij alle assen en niet alleen de eerste en de laatste as zoals de eerder gebouwde. Aan de bak voor de bakwagen ben ik niet meer toegekomen.

Verder heb ik me nog wat bezig gehouden met tekenwerk wat dus voor jullie nog niet zichtbaar is hier. Sommige zaken zijn nu eenmaal lang lopende projecten. Heb mij ook nog bezig gehouden om een oplegger / aanhanger voor achter de tijdelijke DSV te maken. Maar voor de nieuwe standaard die ze in Finland gaan aanhouden van 34,5 meter lengte met een maximaal tonnage van 76 voldoet deze auto niet als bakwagen. Het voorbeeld heeft 4 assen en is een stuk langer de hoogte nog even buiten beschouwing gelaten. De maximum lengte voor een bakwagen is daar gegroeid naar 13 meter. De betreffende Scania was geïntroduceerd als King of the Load en met dat idee in het achterhoofd wilde ik deze combi bouwen maar wel in de demo kleurstelling. Ik zie die voorlopig toch ook niet in de shop verschijnen bij Scania al heeft Herpa aan Schlüter het basismodel al eens geleverd ook met de nieuwe Next Generation. Zodoende weet ik nog niet of ik deze ga gebruiken en hier wat anders achter hang en/of tzt een nieuwe bouw en hier een andere oplegger aanhanger achter hang. De getoonde oplegger is van een zelfde soort combinatie maar dan met de Volvo FH4 maar die is helaas al verbouwd anders had ik die wel als basis kunnen gebruiken en het chassis kunnen ombouwen tot Scania chassis. Bij de oplegger heb ik het chassis deel omgewisseld voor een nieuw type zodat het assenstel iets naar achteren geplaatst kon worden als bij het voorbeeld.

Van de week lag er opeens op mijn tafel een nieuw stukje freeswerk in een plastic zakje. Kennelijk was mijn broer langs geweest terwijl ik nog niet thuis was. Dus nu kunnen we beginnen aan de volgende BE trekker en wel met een gesloten koeloplegger. Ik was daar eigenlijk nog niet aan begonnen omdat ik nog aan het puzzelen was met het Winchtruckje al heeft dat niet echt prioriteit en ben ik er nog niet uit hoe ik hem wil maken en uit welk materiaal. Maar nu de opbouw er is kunnen we die eerst in elkaar zetten om te zien hoe we het chassis moeten gaan bouwen en met welke wielen we die uitrusten en op wat voor hoogte we dan uitkomen.

Tijdens het wekelijkse fiets/foto rondje niet zo heel veel bijzonders om de foto kunnen zetten wel iets opmerkelijks dat er op de containers die op een oplegger stonden geparkeerd een ander logo zat. Dit logo had ik nog niet eerder gezien. Kennelijk recent gebeurd kon op hun website geen datum van introductie vinden. Tot zover maar weer het blog van afgelopen week.

Leave a comment